Matiga spenatvåfflor

Goda våfflor som intogs i solen tillsammans med avokado, tomater och en kall citronsås.

bild 5 bild 1
 IMG_9657

Spenatvåfflor (3-4 st)
2 dl valfritt mjöl (jag tog 1 dl sojamjöl och 1 dl grahamsmjöl)
1 tsk bakpulver
70-100 g spenat (häll bort vätskan om du tinat spenaten)
2 dl mjölk
1 ägg
en nypa salt

Gör så här
1. Blanda mjölk, bakpulver och salt i en skål. Rör sedan ner mjölk, ägg och spenat.
2. Klicka ut lite kokosfett/smör i ett varmt våffeljärn och grädda våfflorna tills de fått fin färg.
3. Servera med avokado och tomat (pressa lite citron över) och en kall sås av turkisk yoghurt, persilja, citron och örtsalt.

bild 3 (1)

1 kommentar

Filed under Middag/lunch

One response to “Matiga spenatvåfflor

  1. Detta efterfrågas då vi träffs till helgen.

    Plus det där halome-hop-koket.

    Hoppas Slin följer. Hörde att du snackat med honom.

    Åsså håller jag tummarna för att du mår gott och börja redan nu skriva inhandlingslistor till helgen. Vad typ av bär ska jag ta med mig & vilka mängder?

    Skickat från min iPad

Kommentera

