Knäckebrödpizza

Jag var till en början skeptisk när jag hittade ett liknande recept med knäckebröd som botten, men oj så gott det var! Knäckebrödet blev lagom mjukt av tomatsåsen och perfekt tunn som pizzabotten. Pålägget beror ju helt på tycke och smak, själv gjorde jag en vegetarisk variant av det jag hade i kylen.

bild 3 (3)  bild 5bild 2 (2)  bild 1 (4)  
Topping: Ett lager passerade tomater, gröna färdigkokta linser blandat med 1 stor pressad vitlöksklyfta, 3 st champinjoner, 1/2 gul lök, gröna skivade oliver, riven ost, 1 skivad tomat, solrosfrön och massa kryddor mellan alla lager: paprikapulver, chili, basilika, svartpeppar och oregano. (Jag strödde även över lite olivolja innan den åkte in i ugnen)

–> Fördela ett lager passerade tomater över ett stort, runt knäckebröd. Fyll med valfri topping och sätt in i ugnen 15-20 minuter på 200 grader. KLART!

Lämna en kommentar

Filed under Middag/lunch

Kommentera

