Att hamna i pannkakshimlen

chokladproteinplättar2 chokladproteinplättar3 chokladproteinplättar4

Idag slickade jag tallriken. Bokstavligen. Tur att jag var ensam vid det ögonblicket.. Om inte annat hade jag väl blivit det 😉 Det var bara så sinnessjuuuukt gott!! Har knappt hunnit laga någon mat på senaste då all tid går åt till B-uppsatsen. MEN, idag var det dags. Var sådär extremt sugen på plättar när jag kom hem efter 1 timmes löptur, så jag sprang till Ica för att köpa ägg. Väl framme vid betalning satte jag Iksu-kortet i kortdragaren. Killen i kassan sa strängt nej. Så jag fick springa hem igen och hämta rätt kort, springa tillbaka till ica och springa hem igen. Sen hade jag sprungit klart för idag.

Choklad-proteinplättar
(smeten är beroende på hur hungrig man är – räcker nog till 2 pers, men jag åt allt själv)
1,5 dl fiberhavregryn
1 dl proteinpulver (har man inte det kan man använda mer kakao+lite honung istället)
2 dl vatten
1 msk kakao
2 ägg

  • Blanda havregryn, proteinpulver, kakao och vatten. Låt stå och svälla i någon minut. Tillsätt sedan äggen och stek till plättar på medelhög värme i lite kokosolja/smör.
  • ”Blåbärsfluffet” mixade jag ihop av: blåbär, kvarg, kokosmjölk & vaniljpulver.
  • Detta serverades med melon, hallon och mango.
1 kommentar

Filed under Frukost, Middag/lunch

One response to “Att hamna i pannkakshimlen

  1. Men åh, vad gott det lät!
    Måste prova!

Kommentera

