Pinnglass!

glass1 glass2 glass4 glass5

….med mango- och hallonsmak! SOMMARKÄNSLA mitt i regn och b-uppsats. Stannade vid glasspinne-förpackningen på Ica och tänkte ”njaaa det är väl lite onödigt, den står ju inte på listan”. Men som vanligt ändrade jag mig snabbt och slog till. Och det var ju tur.

Mango- och hallonglass (recept för 8 glassar)
1 färsk mango eller frusna mangobitar (färsk ger ju såklart mer smak)
2,5 dl kvarg eller grekisk yoghurt
ca 2 dl hallon
3-4 msk honung
vaniljpulver (kan uteslutas)

Gör så här:
1. Mixa mango och 2 dl yoghurt till en slät smet till i en blender eller med stavmixer
2. Gör rent blendern och mixa hallon, en nypa vaniljpulver, honung och resterande yoghurt
3. Fyll 1/3 av glassformarna med mangosmeten och fyll sedan på med hallonsmeten
4. Snurra pinnen ett varv i formarna för att få ett marmorerat mönster. Ställ dem sedan i frysen minst 3 h före servering.

(Jag spolade sedan lite varmt vatten över förpackningen för att få loss glassarna)

3 kommentarer

Filed under Godsaker

3 responses to “Pinnglass!

  1. Hanna Lindqvist

    Vilken ide! Det här ska jag pröva ikväll! 😀 Såg super gott ut /Hanna Lindqvist

  2. Jaa gör det, det var supergött!

Kommentera

