Början på allt

petter

 

denna morgon är början på allt
det känns i varje andetag
om du kan så kan jag det
vi ser en ny dag komma
det är början på allt

 

 

 

Vilken känsla det var att starta dagen med en lång löptur runt Nydala med Petter- början på allt i hörlurarna. Är så glad att jag börjat märka framsteg med löpningen, att jag orkar längre och framför allt att jag börjat njuta av det på ett annat sätt. Idag blev det ca 1,3 mil och sedan ett armpass på kvällen med Hanna. I övrigt händer det inte så mycket. B-uppsatsskrivandet är igång vilket blir det sista vi gör innan sommaren!

Middagen idag bestod av hjort- och böngryta (se tidigare recept) med zucchinipasta, keso och oliver.

zucchinipasta

Zucchinipasta (2 portioner)
Riv en zucchini med en potatisskalare till långa remsor. Riv runt hela tills man kommer till kärnorna i mitten, de går inte att använda då de bara blir mos. Koka remsorna i lätt saltat vatten i 2 min och vips har man en perfekt pastakonsistens. Passar att äta till aaaallt. Man kan smaksätta ”pastan” med exempelvis paprikapulver, buljongtärning, curry, vitlök, citron osv.

Lämna en kommentar

Filed under Middag/lunch, Träning & sånt

Kommentera

